Sant Giorgio

27 april 2009 - Modica, Italië

Hallo allemaal,

Gisteren eerst lekker uitgeslapen om vervolgens weer naar een feestje te gaan. Een vriend uit Nederland werd 17, iedereen was uitgenodigd om te komen lunchen. Enorme pizza's en andere Italiaanse lekkernij. Na het feest zijn we met zn allen vertrokken naar het centrum voor het feest van het jaar: Sant Giorgio. Het feest ter ere van Giorgio die de draak verslagen heeft. Echt een gekkenhuis in heel de stad, eerst is er een mis met de aardsbischop waarna de heilige Sant Giorgio door een groep van 40 man door de stad getilt word. Het is geen rustige procesie zoals alle anderen, integendeel men rent met het beeld door de stad. Na een rondrit van ongeveer 3 uur keert hij dan weer terug naar de kerk waar hij door honderden (mischien wel duizenden) mensen hartelijk ontvangen word, als een prins die terug komt uit de strijd. Overal is vuurwerk te zien en mensen beginnen spontaan te zingen. Eenmaal in de kerk rent men nog een aantal rondjes waarna het beeld weer terug op zijn plaats gezet word en iedereen nog probeert het beeld aanteraken, helemaal omdat voor op het beeld  foto's opgeprikt waren van de twee jongens die door zwerfhonden om het leven gekomen zijn. Een grote groep begon hun namen te scanderen en al snel volgde de rest van de aanwezigen, echt een moment waarbij de rillingen over je nek lopen.

Een prachtig eerbetoon na een prachtig feest.

Ciao,

Kevin

1. Bertie:
    Bonjourno,
    Bertie: Fijn dat we weer iets horen, dat huis aan zee is ook best wel een leuk optrekje :P. Hier alles goed.
    Sydney: Okee zelfde als Bertie en we hebben Doomsday en A bridge too far opgenomen!! Verder gaat Mario Been nog naar politie regio Nijmegen wegens diefstal van punten door Maaskant (zo zei hijzelf). NEC-NAC 2-3 (Kwakman 46', Boulhari 49' & Lurling 93'). Verder Vitesse- Utrecht 6-1, Ado-Fey 2-3, Spa-Gra 0-0, Heer-Twe 1-1, Ajax-Az 1-1 (14min. blessuretijd en 2 penalty's voor Ajax), Her-PSV 0-2, RoJC-Vol 1-1, Gro-Wil 0-0,
  2. oma:
    27 april 2009
    ciao kevin, pas een paar dagen weg en volgens mij heb je al zoveel dingen meegemaakt, het is maar goed dat je alles opgeschreven hebt.Stuur eens een beetje zon deze kant op, morgen ga ik een dagje naar zeeland, varen op de westerschelde e.d.Lekker blijven genieten daar
    de dikke kus van oma!
  3. Norbert:
    Hoi Kevin,

Je doet veel cultuur-snuiven! Dat is wel goed. Het zijn ook schitterende foto's! Bij sommigen komt nog de toelichting?
    Verder het laatste nieuws uit Breda:
    - NAC heeft eindelijk een makkelijk scorende <a href="http://riavanooijen.nl/sydneyvoetbal1.jpg">spits</a>!!
    - kwam je wel eens bij Het Hart? Die bestaat sinds vannacht niet meer.

Veel plezier weer!
    Groet,