1st school day

20 april 2009 - Modica, Italië

ciao a tutti,

Eerst nog even over zondag, in de middag zijn we naar Noto geweest een barok stadje op ongeveer 30 minuten van Modica. De stad telt tientallen paleizen en kerken, en ze hebben allemaal weer een andere heilig persoon die centraal staat. De vader van het gezin is helemaal weg van historische gebouwen en hij kon ons dan ook precies de jaartallen etc. vertellen. We zijn niet erg lang gebleven omdat we optijd thuis moesten zijn maar binnenkort zullen we met heel de klas een excursie maken naar Noto. s'avonds hebben we een voetbal wedstrijd georganiseerd, dat was zeer geslaagd, we wonnen nipt, mede door dat een van de Italianen uit mijn team in jong Italie voetbalt.

Vandaag (maandag red.) was de eerste schooldag, om zeven uur ging de wekker alweer.  Na een heerlijk Italiaans ontbijt met cappucino, koekjes en tiramisu(!) was het tijd om naar school te gaan. De school is op vijf minuten lopen van het huis, maar voordat we de school binnen gingen zijn we eerst met zn allen koffie gaan drinken. Na de erg lekkere cappucino, die hier overigens maar één euro kost (!) zijn we de eeuwen oude school binnen gegaan. Eerst kregen we een welkoms praatje van de directeur en de Italiaanse docenten. En toen begon school pas echt, we kregen les in het computer lokaal waar eerst de Nederlandse docenten ons vertelde over de excursies van komende week en daarna het de beurt was aan Mr. Genarro, de engels docent. We hebben allemaal een korte individuele presentatie gehouden in het Italiaans over ons zelf, familie, hobby's etc. Het ging erg goed en Mr. Genarro was zeer anthousiast over wat we in een paar lessen in Nederland al geleerd hebben. Na de pauze kregen we Italiaans van Mr. Blandino, die verder ging met de stof (werkwoorden, het alfabet, gespreksonderwerpen etc.) maar wel op een simpel niveau.

Om 2 uur waren we uit en zijn we (weer) cappucino gaan drinken in het koffiehuis naast de school.

1. Bertie:
    20 april 2009
    ohjee dus we gaan aan de cappucino thuis.
    klinkt allemaal erg leuk,fijn voor je, nou veel succes verder en we horen wel vind dit echt gaaf zo hoor doei liefs rien bertie
  2. Sydney Schelvis:
    20 april 2009
    Mooi man. Heb je m'n sms-jes nog gehad?? AZ dus niet zaterdag maar zondag kampioen omdat PSV -AJAX 6-2 was geworden. Tot zo ver de voetbal.. Ik zit hier nu lekker aan m'n andijvie met balletje, ardappels en komkommer bij Bertie (ook lekker (!)).
    HD is echt fantastisch mooi. Gister I Am Legend, Night at the Museum & Phone booth (film met die gast in telefooncel) gekeken op Film 1. Verder heeft B nog met 5-3 (geloof Ik) gewonnen en wij met 4-1 (ik scoorde de laatste :P)
    Nou Nederlandse Groetjes, Sydney :D
  3. Wouter:
    20 april 2009
    Tja, tiramisu voor het ontbijt.....Laat ons maar hard werken (:D
    Ziet er allemaal prima uit, inclusief je verslag (leuk om straks een soort dagboek van te maken met de foto's)
    Syd overdrijft niet dat TV kijken ineens een veel leukere bezigheid is dan in het oude analoge tijdperk. Nu maar hopen dat morgenavond het angstzweet van Twente goed in beeld komt als NAC stiekem gaat winnen (Arnautovic is misschien er niet bij). Groeten 'Vaders'
  4. oma:
    20 april 2009
    tiramisu bij het ontbijt, welja dat zal je tegenvallen als je weer thuis bent, maar cappuccino kun je hier gelukkig ook
    overal krijgen, nou ja kopen ! Geniet maar van alles, het is leuk om regelmatig van je te horen. Dikke kus Oma.
  5. Ria, Norbert, Maurits & Dagmar:
    20 april 2009
    Ha die Kevin, ben benieuwd hoe je terugkomt; elke ochtend tiramisu;-)
    Zorg maar dat je een keer stiekem meekijkt bij het recept di mamma, dan komen wij binnenkort bij jou proeven!
    Veel plezier, ciao!
  6. Benjamin:
    Hoi Kevin

Hoe is het?
    Ben je al een beetje gewend aan het eten daar?
    Die pasta is weer eens iets anders hé als die Hollandse aardappelen.
    Ik hoop dat het goed klikt met het gastgezin.
    Mooie foto's die je hebt gestuurd.
    Ik kijk er naar uit wat je nog meer te vertellen hebt.
    En als je weer terugkomt kom dan gerust bij ons een cappucino drinken.

ciao en tot horens!!!
  7. Norbert:
    Hoi Kevin,

Ik schrijf me ook in voor die cappucino!!
    De halve finale is een verloren race: Vink fluit :-(

Veel plezier weer!

Norbert
  8. Miriam:
    21 april 2009
    Hey Kev,

Gaat toch nou net m'n senseo kapot.... Zal dan maar aan de cappucino app. moeten?? ;) Kan jij niet ff voor onderzoek doen voor me????
    Geniet verder lekker,
    Groente Mir
  9. Bertie:
    21 april 2009
    helaas die naccie heeft het niet gehaald,het ging zo goed .
    maar jij veel plezier doei liefs bertie
  10. Oscar van Hees:
    22 april 2009
    Hai die Kev.

Leuk dat je een weblog heb.Kunnen we toch ook een beetje genieten van jouw reis.

ciao, spesso piacere e salute.

Oscar