Markt

22 april 2009 - Modica, Italië

ciao a tutti,

Vandaag vroeg vertrokken om naar Catania te gaan. Catania is de op een na grootste stad van Sicilie op zo'n 2,5 uur rijden van Modica. Het is tevens de stad waar we geland zijn en waar we ook weer zullen vertrekken.

We hadden het geluk dat een andere groep van de school vandaag een excursie had en dat er nog 15 plaatsen vrij waren. Toen we uit Modica vertrokken regende het maar al snel klaarde het op. Toen we aankwamen op het grote plein kregen we eerst een korte introductie van een gids over een paar monumentale panden, maar dat is niet waar wij voor kwamen !! Kerken? nee, die heb ik nu wel gezien, allemaal het zelfde verhaal: na een aardbeving in 1693 allemaal opnieuw opgebouwd in barokke stijl en allemaal weer een andere heilige. Waar wij voor kwamen is de markt, versere vis, groetes, fruit, vlees, kaas etc. vind je niet. Prachtig en vooral heel lekker. s'Middags hebben we heerlijk in een vis restaurant gegeten, met vis vers van de markt, echt ongelofelijk lekker.

Al bleek de rauwe vis die ik s' ochtends op de markt op had toch niet helemaal goed te vallen en daar had ik nog aardig wat last van maar dat kon de pret niet drukken.

De foto's komen ook zo snel mogelijk online.

En Bertie nog van harte gefeliciteerd!!

ciao Kevin

1. Bertie:
    23 april 2009
    hopelijk ben je weer wat opgeknapt,
    ziet er allemaal wel leuk uit het beste he en geniet ze liefs rien bertie
  2. oma:
    23 april 2009
    ciao kevin, zit je daar nou op school of ben je met vakantie? Het klinkt in ieder hartstikke gezellig.
    Wie eet er nou rauwe vis, behalve een hollandse nieuwe?Het belangrijkste is dat je geniet! A riverdecci,dikke kus oma.0
  3. Oscar van Hees:
    ciao Kevin,

Come stai. Mi auguro che piacere? Soltanto il tempo potere migliore. Of zoiets...... Ik moet nog wat bijles van Daniela krijgen.

Verder heel veel plezier, molto piacere

arrivederci e salute.

Oscar