Feest, Zee,Tempel, Feest

25 april 2009 - Modica, Italië

Ciao,

Na vandaag vroeg naar bed gegaan te zijn (06:00) stond ik om 10 uur alweer klaar voor de trip van vandaag. Samen met Concetta, de vader en Jaap zijn we richting Agrigento vertrokken, Agrigento is een van de best bewaarden Griekse nederzettingen. Onderweg hebben we ook nog een kleine tussenstop gemaakt bij een kasteeltje dat wel zo prachtig is, direct aan het strand. Zo mooi, als je de deur van de slaapkamer opent kijk je zo recht de zee in. Echt een droomhuis. Het strand is ook prachtig wit en met zijn rotskliffen echt als een plaatje. Na een frisse duik in het azuur-blauwe water zijn we verder gereden naar Agrigento waar we de tempels bezocht hebben. Ongelofelijk dat de tempels ondanks alle oorlogen en aardbevingen nog zo goed intact gebleven zijn. Een tempel staat nog zo goed als helemaal overeind en ook de oude stadsmuren zijn nog precies te herleiden wat ze ooit waren. Van het dorp zelf is helaas niet veel meer over, maar alleen de heilige gebouwen zijn gespaard gebleven, mede doordat de tempels door de christenen over genomen zijn als heiligdom.

Morgen wacht ook weer een zeer interssante dag omdat dan de heilige sint Giorgio héél wat jaren geleden, toen er nog draken bestonden, de draak verslagen heeft en daarmee voorgoed het kwaad verdreven heeft. Om hem te eren voor zijn heldendaad vind er morgen een reusachtige procesie plaats door heel de stad en natuurlijk vooral in de sint Giorgio kerk. Heel de stad is al in de feest stemming dus ga ik daar nu maar snel in mee!!

A domani,
Kevin

1. oma:
    26 april 2009
    ciao kevin, wat fijn dat je zo'n geweldige trip aan het maken bent. Na dagen prachtig weer, hebben we vandaag een grijze dag met regen, ach zeggen we dan het is goed voor de tuin! Geniet maar volop van deze reis en geef de groeten aan je pleegfamilie. dikke kus oma!
  2. Julia en Louis:
    Hoi Kevin,
    Gisteren op de verjaardag geweest van Sterre. Op jullie nieuwe TV de voetbalwedtrijd NEC-NAC gevolgd en .... NAC heeft gewonnen met 2-3. Je hebt wel een hele mooie TV uitgezocht met je vader! Toen hoorde we van je reisblog. Leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen. Zoals je weet liggen onze voetstappen daar ook, maar die zul je niet meer kunnen zien.
    We vonden het een mooie eiland. Geniet!!!!
    Groetjes, Julia & Louis.
  3. Bertie:
    hoi kevin
    ook wij eerste helft van nac bij jullie gekeken,toen thuis de tv aan en dat ging dus niet !!!! maar ze hebben gewonnen,en jij geniet weer zo te lezen houden zo doei liefs rien bertie
  4. Benjamin:
    27 april 2009
    Hoi Kevin

Wij wensen jou nog veel fijne dagen in Italië.
    Wij gaan op vakantie naar turkije dus we zien elkaar daarna wel weer.

Groetjes van fam. de Bruin & Sander